torsdag 21 november 2013

Snö och julvärdsfunderingar

Äntligen minusgrader och snö! Väldigt lite snö och den kommer väl troligtvis att försvinna snabbt, men lyckan var ändå stor när jag kom ut från jobbet och såg att marken var vit. 

Som många julbloggare redan har skrivit idag så blev Petra Mede vald till SVT:s julvärd och det verkar finnas en hel del negativa reaktioner bland julbloggarna till denna nyhet. Min reaktion var att jag inte bryr mig så mycket. ;) Arne Weise och Kalle Ankas jul var en viktig del av mina barndoms jular, men för ganska många år sen tröttnade jag på Kalle Anka. Sen dess har inte tv-tittandet varit någon prioritet på julafton så det spelar ingen större roll vem som sitter i rutan. Om Arne Weise gör comeback nån julafton kan jag dock tänka mig att se på tv. ;)

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar