tisdag 5 november 2013

En färgglad jul?

Jag har inget stort behov av att köpa en massa julpynt och liknande, jag har det jag behöver, men för inspirationens skull är det kul att kika på utbudet i olika affärer. (Och något smått vill jag kanske köpa. hihi) Jag kollade på Ikeas julsortiment i helgen och konstaterade att jag dras mer och mer till galna färgkombinationer.

Egentligen är jag ganska traditionell och tycker om klassiska julfärger...

ikea

 ...men tycker att det är kul att det finns lite mer otraditionella färger i sortimentet också.

ikea



Ifjol fick jag det bästa från båda färgskalorna genom att i början på december pynta min lägenhet med bl.a. rosa och turkosa julgranskulor, och sedan fira jul hemma hos föräldrarna med mer klassiska färger som rött, vitt och guld. Jag tror att jag kommer att satsa på samma koncept i år men ta ut svängarna ännu mer i min lägenhet. Meeeera färg åt folket! Utan att det blir för skrikigt naturligtvis. (det ser redan ut som att regnbågen spytt över min lägenhet så det blir ingen stor förändring) 

/E

2 kommentarer:

  1. Jag gillar också färgglatt julpynt! Här är ett exempel på en av mina granar 2008 (hade tre stycken i lägenheten det året), som har "tivolitema", en mycket glad gran! ;)
    https://scontent-b-cdg.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/1817_41656886686_6166_n.jpg

    SvaraRadera
  2. Oj, wow, den var ganska "american" kan man säga! Stiligt. :)

    SvaraRadera