onsdag 6 november 2013

Skulle börja julstäda...

i god tid före julen FÖRRA ÅRET!! Men julstädningen blev framflyttad till januaristädning. Vi skulle ju ändå fira julen i Finland och det är väl smart att städa först sen när man plockar bort julsakerna och "börjar ett nytt liv". Januari kom, vi reste til Teneriffa, jag blev sedan ordentligt förkyld (typ som en riktig karl..), var höggravid och orkade inte börja storstäda. Två köksskåp blev städade i april, besticklådan torkade mamma ur och mitt samt 4-åringens garderober blev städade. That`s it. Längre kom jag inte på förra årets julstädning.

Såååå den stora frågan lyder: ska jag börja nu istället? Borde iallafall få tvättat några fönster som är kvar från förra tvättningsrundan, men just föntertvätt är så t-r-å-k-i-g-t. Dessutom får jag inte tvättat alla fönster på utsidan i övre våningen, inte alla som går att svänga med "avigsidan in" och har ingen fancy fönstertvätt-maskin-grej. Och det kommer ju ändå bara att bli mörkare och mörkare nu framover, eller hur? Ingen som ser..liksom.

Jag börjar iallafall med att dricka färdigt kaffet och "bara kolla ett par saker på nätet" först. Sen går jag upp och börjar tvätta. Ja, så gör jag. Få se hur länge babyn sover ute i vagnen...


Hämtad från jennypetronella.blogg.se 

/C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar