onsdag 13 november 2013

På önskelistan

Det finns en nyutgiven bok som jag väldigt gärna vill ha i min ägo. Jouluiloa kierrätysmateriaaleista (översättning: Julglädje av återvunna material) heter boken som är skriven av Karin Lindroos och Kajsa Wikman. Som titeln antyder handlar boken om pyssel- och syprojekt gjorda av loppisfynd och annat återvunnet. Det låter som en perfekt bok för mig som gillar jul, att gå på loppis och att pyssla. Nu är frågan om jag ska slå till direkt och köpa boken på finska eller vänta och hoppas på att den nångång i framtiden utkommer på svenska.



På tal om pyssel, det är väldigt sällan jag skriver något pyssligt här på bloggen så man skulle kanske inte kunna tro att jag är en pysslare. Jag skyller på att jobbet tar all min kreativitet och skaparlust ;) med hjälp av denhär boken skulle kanske kreativiteten återvända. Kanske jag helt enkelt slår till...

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar