lördag 23 november 2013

Julens tyger från Marimekko

Jag är en stor beundrare av Marimekko. De senaste veckorna har jag varit inne på Marimekkos hemsida flera gånger och beundrat ett av jultygerna som jag gärna vill ha en kudde av. Jag har haft lite svårt att bestämma mig för vilken jag tycker mest om, den röd-blåa eller den svart-vita varianten.


Igår besökte jag affären och fick se tygerna, och nu tror jag att jag tycker mer om den i färg. Men jag är inte 100 % säker.... :D 
Granmönstret finns också på bl.a. kökshanddukar, muggar och brickor.

Hos Marimekko hittar man även bland annat dessa juliga tyger:


 Det finns flera olika färgalternativ av alla tre.

Det blev inget köp ännu, men en gratistidning kom med hem. Jag tänker mig att det kanske kunde vara en rolig idé att packa in julklappar i sidor ur tidningen.

 



/E



2 kommentarer:

  1. Jag älskar också Marimekko! Så fina tyger och mönster och det finns verkligen ngt för alla humör och människor! Fina jultyger!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen! Marimekko har många härliga tyger, mönster och färger som jag blir glad av.. :)

      Radera