torsdag 2 oktober 2014

Ett par små ting

Hej alla julvänner! Äntligen är det oktober och det börjar bli socialt acceptabelt att tänka på den stundande julen. Jag var snabbt inne i en butik som redan har haft fullt utrustad julavdelning flera veckor här i Finland. Julbloggandet till trots måste jag erkänna att det var bara too much jul för mig såhär tidigt i oktober. Dessutom var det alltför mycket icke-juliga färger och bling-bling för min smak. Nu pratar jag förstås om kedjan Halpa-Halli. Dessa två utvalda produkter kom dock med mig hem. 

Servetter till luciafirandet.




Kollegorna ska bjudas på "finländska" pepparkakor självständighetsdagen till ära. 



/C

4 kommentarer:

  1. Haha, hade jag inte läst texten hade jag aldrig förstått vad det där var för pepparkaksform! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur e det med geografikunskaperna? Hehe. Få se om mina norska kolleger ser vad de blur bjudna på?!

      Radera
  2. haha åh vilka söta servetter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tycker om allt med luciamotiv på!

      Radera