fredag 10 oktober 2014

75 day shred - ända fram till jul - vem är med?

Det gäller att börja nu om man man ska lyckas pressa in kroppen i "den lilla svarta" till julbordet. Sommarformen håller inte i sej i all evighet och det är tungt att komma sej ut och träna i höstmörkret. När jag nu dessutom har sagt upp medlemskapet mitt i Sats, så är det dags att lägga upp ett annat program för att komma sej i bättre form och inte minst hålla den formen ända fram till jul (och förstås allra helst livet ut, jag tränar inte bara inför speciella högtider...). Speciellt allt provbakande och provsmakande nu när julförberedelserna trappas upp i en julälskares vardag, måst kompenseras på något sätt. Jag har redan börjat med att lyckas hålla mej sockerfri i hela 5 dagar, men tyvärr måste jag ärligen bekänna att det sprack denna fredagkväll, men det var egentligen planerat. Fredagar är ätar-dagen och då är det mesta tillåtet. Men jag fortsätter imorgon igen, det har faktiskt gått förvånansvärt lätt.

Anyhow, det var ett sidospår. Jag vill egentligen utmana alla bloggläsare att hänga med på träning ända fram till jul! Hemmaträning är en möjlighet, speciellt för de av oss som jobbar heltid, har småbarn i huset och annars en hektisk vardag. Under mammaledigheten började jag med Jillian Michaels "30 day shred" (finns på youtube). Det är 30 dagar med träning à 20 minuter, alltså överkomligt för alla. 3 nivåer och 10 dagar per nivå. Jag har inte kört 30 dagar i sträck någon gång, utan tränat hemma de dagar det passat mej och jag inte varit på någon annan form för träning.

75 dagar kvar till jul. Gör man Jillian träningen varje dag hinner man med över 2 varv igenom programmet före jul, men varannan dag är ju också en möjlighet.

Så...let the game begin!


/C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar