fredag 24 oktober 2014

Decemberlängtan

Jag vaknade i en snötäckt stad. Årets första snö! :) ledig dag, så jag fick börja dagen i lugn och ro med tända ljus, en god frukost, mycket kaffe och Nyhetsmorgon. 


Denna vecka har jag börjat längta mer och mer till december. Kanske det beror på minusgraderna, eller att jag köpte en julklapp, eller att jag såg ett julavsnitt av How I met your mother ;) nu gäller det att genomlida sista dagarna av oktober och mörka november och sen är det äntligen dags för årets bästa månad! :D eller genomlida är fel ord, om man förgyller månaden med många tända ljus, julbloggande och julplanerande blir lidandet minimalt. Jag ser fram emot november nästan lika mycket som december! :)

/E

2 kommentarer:

  1. Så mysigt! Jag hade gjort vad som helst för lite snö just nu! November är också en härligt månad för då kan man på allvar börja köpa klappar och julpynt utan att folk tror att man är tokig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är mysigt med snö, men tyvärr kommer den troligen att försvinna ganska snabbt!
      Ja precis, i november börjar ju även de icke-julgalna människorna vakna till liv och inse att det snart är jul :D

      Radera