måndag 20 oktober 2014

Julklappstips nummer sex

Tydligen tycker jag att böcker är en väldigt bra julklapp eftersom jag igen kommer att tipsa om böcker! Matlagning är ju väldigt populärt nuförtiden, alltid då man slår på tv:n är det något matlagningsprogram på gång och det finns massor med olika kokböcker för alla smaker. Idag tänker jag tipsa om tre böcker med recept på hälsosam och näringsrik mat.

Först ut är en bok som finns på min önskelista. I Hello Green skriven av Josefine Jäger finns recept på maträtter gjorda av gröna råvaror och utan gluten, socker och mejeriprodukter. Här hittar man recept på juicer och smoothies, gröträtter och puddingar, färgrika soppor och matiga sallader.



Hanna Göransson som bloggar på adressen hurbrasomhelst.se har skrivit en bok med recept på mat utan gluten, socker och mjölk. Bloggen är väldigt inspirerande med vackra bilder och jag gissar att boken följer samma stil. Denna bok skulle jag också gärna ha i min ägo.
 




Maria Lönnqvists bakverk kan man bl.a. köpa på ekoaffären Ruohonjuuri och hon är även ägare till ett rawfood-café i Helsingfors. Hon har i år gett ut en bok med recept på bakverk och efterrätter som alla är rawfood och med andra ord kan ätas med gott samvete. ;) och surprise surprise, denna bok vill jag också gärna ha :D (Tomteeeeen, läser du detta??)


/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar