fredag 3 oktober 2014

Julklappstips nummer fyra

Här kommer julklappstips till alla som tycker om att baka och/eller äta söta bakverk.

Min syster har hämtat en hel del bakningstips och -inspiration från bloggen Passion 4 baking. Bloggerskan Manuela Kjeilens andra bok på svenska släpptes nyligen, och om boken innehåller lika mycket inspiration, härliga bilder och recept som bloggen är detta en bra investering för alla hemmabagare.



Jag har testat flera av Roy Fares recept och bakverken har blivit fantastiskt goda! Det vattnas i munnen när jag tänker på chokladtårtan och cupcakesen jag bakade i somras... och bullarna... hursomhelst, han har nu skrivit ännu en bok (hans tredje?) "Delicious: bakverk för en godare höst och vinter" och den (och hans andra böcker) skulle jag gärna ha i min receptboksamling. Enligt beskrivningen bjuder han i boken bl.a. på sina bästa recept på julens sötebröd och det är ju väldigt passande för oss alla julälskare!



 


/E

1 kommentar:

  1. Åh, Roy´s bok hade jag gärna sett Tomten komma med till mig iår :)

    SvaraRadera