måndag 3 december 2012

Tredje luckan



I lucka nummer 3 tänker syster E berätta om sin lördagkväll, dvs. Lilla-jul. Jag var nämligen på julkonsert med en god vän. Studentkören Pedavoces julkonsert närmare bestämt. På fjolårets konsert var repertoaren inte riktigt i min smak, men i år var den betydligt bättre. En lämplig blandning av klassiska julsånger och nyare och mer okända verk. Julstämningen smög sig på, speciellt under "När det lider mot jul", och "Giv mig ej glans" då publiken fick sjunga med och vi kunde se genom fönstret hur snön yrde ner utanför kyrkan. Körens version av "Koppången" var fin. Det som jag saknade var en mer stämningsfull avslutning, något i stil med "O helga natt" hade varit en perfekt avslutning. Men sammanfattningsvis, en proffsig och fin konsert!

Efter konserten gick vi hem till mig genom den vita och vintriga staden. Efter promenaden passade det utmärkt att värma sig med varm, god glögg, och jultårtor åts med god aptit.


I helgen har lägenheten julpyntats så nu är det 100 % julmys som gäller resten av månaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar