måndag 17 december 2012

Lucka nr sjutton


Jag testade igår en glögg med blåbärssmak som jag inte har druckit tidigare. Kan den månne vara ny? Tror inte att jag sett den i affären tidigare år. Smaken påminner om utspädd blåbärssoppa med tillsatta glöggkryddor. Det låter kanske inte så gott och den var faktiskt på gränsen till för sötsliskig för min smak. Men glöggen var ändå helt okej och jag kommer säkert att dricka den fler gånger. Det är trevligt med lite omväxling så att man inte hinner tröttna på de klassiska röda glöggsorterna.

Betyg: tre julstjärnor av fem möjliga. 




Som tilltugg till glöggen hade jag en finsk specialitet, piroger med en stor smörklick och ägg. Mums! På tal om tilltugg till glögg, i fredags blev jag bjuden på något mycket gott. Jag återkommer med receptet!

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar