onsdag 19 december 2012

Den bästa tiden på året

Julafton närmar sig med stormsteg! :) Jag vågar nästan påstå att de två veckorna före jul är årets två bästa veckor, då mys är nyckelordet, största fritidssysselsättningen är julförberedelser och julkort börjar dyka upp i postlådan eller dimper ner genom brevinkastet. Jag har nu flera dagar hittat julkort innanför ytterdörren när jag kommit hem från jobbet och det är lika spännande och trevligt varje gång. (om jag t.ex. skulle få lika många julkort som mina föräldrar får varje år skulle det kanske inte vara lika spännande, men jag får en lämplig mängd så att spänningen bibehålls ;)) 

Olika typer av julbelysning är ett obligatoriskt inslag dessa veckor.

Glasburken hittade jag i faffas och fammos köksskåp. Burken har innehållit saltgurkor och hade en snygg retroetikett som jag tog bort eftersom den inte riktigt passade in i dethär sammanhanget. En ljusslinga i burken och så har man trevlig julbelysning!


Vita julstjärnor verkar vara omåttligt populära och även jag har en sådan i mitt fönster.



En klassisk vit ljusstake pryder köksfönstret.


När jag hade fått min nya kamera var det roligt att fotografera och experimentera. Kameran var med när jag tillbringade en eftermiddag hos en god vän för ett par veckor sedan. Hemmet var egentligen inte medvetet julpyntat då men en julbloggare hittar alltid juliga detaljer ;)

En söt liten lykta som familjens 1-åring hade gjort (med lite hjälp av en vuxen ;)).



Ljusslingan som hänger i gardinstången tycker jag väldigt mycket om. Jag skulle gärna ha en likadan. Kanske nästa jul.




Ljusslingor kan man använda på många olika sätt och blir alltid fina. (åtminstone ofärgade ljusslingor blir alltid fina, färgade ljusslingor tycker jag inte alls om...)



Några fina inredningsdetaljer som passar utmärkt att ha på julen.




Ha en fortsatt fin vecka! Fr.o.m. imorgon eftermiddag har jag officiellt julledigt! :)

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar