fredag 23 december 2011

Santa`s little helper

Alla julklappar är inpackade, det var de redan före vi reste nordösterut igår förresten. Det blev väl inga vackra skapelser i år utan det gick mera på effektivitet. Jag var i allafall speciellt nöjd med det röd-vit randiga pappret, men jag hade glömt att köpa vitt presentband så jag fick använda det silvergrå från förra året istället. Paketlappar har jag köpt från Åhlens: vita med brunt band. Jag har också hunnit rimma lite under tågresorna till och från jobbet. Här gäller det att utnyttja tiden maximalt. Jag har några rim kvar ännnu, så det blir väl ett sent nöje under natten mot julafton (som alla andra år...).



Ett smakprov från årets rimverkstad:

Gå, gå och stå dagen lång.
Klart att de blir trötta någon gång.
Damen fixar detta i ett "fjång",
bara du tar med dig denna kupong.

Innehållet i paketet vågar jag av säkerthets skäl inte avslöja ännu i detta skede, men kom gärna med gissningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar