torsdag 1 december 2011

ooops..

Idag har jag begått en av de stora jul-synderna. Det var inte planerat och jag försökte verkligen in i det sista stå emot, men till sist föll jag för frestelsen att "göra det lite enkelt i år". Och jag måste erkänna att det var doften som tog mej till sist. Den är bara helt enkelt oemotståndlig, speciellt första gången varje år. Närmare jul kan man bli lite immun mot den, men såhär i början av december var det omöjligt. Och med lite för lite överloppstid tänkte jag att "varför inte pröva, bara en gång?". När jag läser på förpackningen i efterhand inser jag ju såklart att det är hälsosammare med hemlagad.  Men när den kostar ynka 25 kronor, hallå?
Men baka ut dom själva måste vi ju, det gör inte IKEA för oss. Få se nu då om KÖPT pepparkaksdag är lika god som min egen? Iallafall doftade det himmelskt när jag gick förbi köksavdelningen på IKEA Furuset och två anställda stod där och bakade pepparkakor. Jag gick förbi utan att smaka. Jag gick förbi lådorna utan att titta på dom. Men när jag hade färdigt betalat mina varor och kom till Sverigeshopen påväg ut kunde jag inte låta bli. En låda kom med hem. Bara en.

Det var första dagen i december det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar