onsdag 21 december 2011

Jakten på det perfekta presentpappret (a.k.a. tjugoförsta luckan)


Att hitta det perfekta presentpappret är nästan ännu svårare än att köpa julklappar. Jag hade en vision. I Oslo såg jag nämligen ett rött papper med vita prickar, och min dröm var att kombinera det med vitt snöre. Jag köpte det dock inte och trodde naivt att det går att hitta liknande i Vasa. Jag hade fel. Det finns oväntat många smaklösa papper ute på marknaden insåg jag igår. Enligt mitt tycke då förstås, säkert finns det någon som tycker om tomtar, granar, stjärnor och andra juliga figurer i alla möjliga färger. Jag föredrar dock enkla mönster och bara ett fåtal färger. Ifjol satsade jag till exempel på vitt papper med rött band. Efter besök på två stora butikskedjor, en bokhandel och en "pysselaffär" (=Tiimari) gav jag upp. Min röd-vita vision byttes ut mot en silvrig och vit sådan. Det blir nog bra det också.

Last Christmas

Ett problem återstår. Jag vill nämligen ha matchande paketkort, helst egengjorda. Man skulle ju kunna anta att en affär som säljer alla möjliga stämplar även skulle ha stämpeldynor i flera olika färger i sitt sortiment. Men nej, jag hade fel igen. Jakten på silver stämpeldyna fortsätter... (finns säkert på Sinooperi, men glömde bort att kolla där)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar