torsdag 21 november 2013

Serielös men definitivt inte smaklöst

Nu har jag igen förälskat mig i ett stycke finsk design. I Iittalas nyhetsbrev fick jag syn på en säsongsprodukt. Det är serien Sarjaton som har fått en julversion, och den är så otroligt fin! Det är synd att mina köksskåp redan är överfulla... eller en skål eller två skulle kanske få plats... ;)




Bilderna är lånade från Iittalas webshop.

I serien finns också en julgranskula i glas.

Sarjaton (på svenska "serielös") är en ganska rolig serie tycker jag. Man är ju van med att alla delar i en serie har i stort sett samma mönster och färg osv., men de olika delarna i Sarjaton varierar både i färg och mönster. Ändå passar alla delar ihop så att man kan kombinera dem på valfritt sätt. Jag gillar.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar