måndag 25 november 2013

En utmaning i min smak

Jag vill tipsa om en julutmaning, Karkkis julutmaning. Kortfattat går utmaningen ut på att man ska undvika stora köpcentrum och butikskedjor när man shoppar julklappar, och istället köpa klappar i mindre affärer, av lokala hantverkare och små designföretag. Detta är en utmaning helt i min smak!
I år kommer jag att tillverka några julklappar själv. En av mina vänner är en kreativ kvinna med eget företag och jag har lagt in en beställning på en av hennes produkter som kommer att bli en julklapp. Jag kommer att köpa ekologiska och rättvisemärkta julklappar, vilket jag även gjorde ifjol. Och så har det blivit tradition att stöda Kyrkans utlandshjälp genom att ge en Annorlunda gåva och detta kommer jag också att göra i år. 



/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar