torsdag 28 november 2013

Årets adventsljusstake

Det här är ingen lansering av någon ny, fräsch och spännande ljusstake, sorry! Årets ljusstake är den samma som förra året, och året före det och året före det...Köpte den här ljusstaken för cirka 10 år sedan från finska möbelkedjan Isku. Den är i trä och inte speciell på något vis, men jag gillade den med en gång jag såg den och sedan dess har den hängt med. Jag gillar den tydligen så mycket att jag från år till år inte ens orkar torka damm och skrapa bort gammal stearin som runnit. Men det är också en del av charmen med den, just att den har blivit använd så många år. Enda nackdelen är att de flesta vanliga kronljus är lite för små så jag har brukar ha "sini-tarra" i hålen (vad det heter på svenska har ja ingen aning om, men ni vet, sån där blå eller grön massa som ser ut som tuggummi och som man kan fästa saker på väggen med).


Ett av 5 hjärtan har med tiden lossnat, men mannen i huset har snickrat fast det igen.

 
/C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar