måndag 5 november 2012

Mysfaktor 10

Jag måste bara dokumentera hur mysigt vi hade det här hemma igår. Efter att vi kört mannen till flygplatsen för en veckas utlandsvistelse med jobbet, kom vi hem till höstmörkret jag och 3-åringen. Vi bestämde oss för att tända ljus, krypa in under fleecefilten på soffan och se på julkalendern "Julpussar och stjärnsmällar" på dvd. För att ytterligare höja stämningen "fikade" vi med några små pepparkakor.

Jag har inte sett julkalendern sedan den kom i repris ungefär 1987-88 nån gång. Men redan när melodin började spela i början av första avsnittet fick jag julstämning och rysningar. Det är så här en julkalender ska vara. Massa knarrsnö, kallt och gamla hus ute på landet. Sååå mysigt. Vi såg fyra avsnitt igår. Jag har en misstanke om att det blir en fortsättning ikväll efter middagen, för jag vill ju minst lika gärna som dottern se det här..Och det e ju grått och trist och ruggigt ute på kvällen, så då måste det väl vara tillåtet att se lite extra på tv, eller?! Tycker ju inte annars att barn ska sitta och stirra på tv-skjärmen hela kvällen...

Vad gör NI för att  mysa till det i höstmörkret?

Ha en myyyyyyysig start på en snöfattig första vecka i november!


P.s. nu e det snart tillåtet att korka första glöggen (har bunkrat upp med ett lager efter Sverige-resan i helgen) och man kan faktiskt smått börja med julpussel nu, för det är faktiskt redan november!! D.S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar