lördag 3 november 2012

Första julklappen

Det kom ett paket i postlådan. Det var årets första julklapp som ankom. Som jag skrev tidigare har jag gjort något som är ovanligt för mej, nämligen att shoppa julklappar på nätet. Det var lilla damen i huset som fick en film, hon tycker nämligen om Lotta på bråkmakargatan. Barnslig som jag är, när det gäller julen iallafall, så beställde jag också varsitt paket till mej och min bloggpartner Syster E (för att vara helt ärlig var det faktiskt därför jag gick in på nätet till att börja med..). Syster E kommer på ett traditionellt adventsbesøk andra helgen i december!! Då ska vi mysa med dessa i förjulstiden:



Syster E:s favoritjulkalender. Modell 1996.




Röstad fram som bästa julkalender i Sverige. Modell 1986.
 
























Vi har startat denna lørdag med barne-tv, lång frukost och tänt ett ljus allhelgondagen till ära. Regnet öser ner där ute. Snart ska vi överväga om det blir Sverige-tur och shopping idag, eller om vi ska ta det inrikes. Ska också piffa upp bäddsoffan med ny bäddmadrass tills vi får storfint Finlandsbesök nästa vecka av mormor och morfar.

Ha en skön allhelgonahelg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar