tisdag 27 november 2012

Lite ljusare

Snön har lagt sej på marken idag. Det är dock strax under nollsträcket, så någon säker vinter är det inte ännu på Østlandet. Imorgon utlovas också 0 grader och mera snö, sen blir det kallare. -6 till -8 grader iallafall fram till självständighetsdagen. Skönt att det lyser upp lite ute, men samtidigt var det lättare att ta sej till dagis med cykel. Nu tror jag nog att cykeln får stå om snön hålls kvar.

I våra fönster har det också blivit ljusare och det var faktiskt min ikke-jul-fanatiske man som tände belysningen första gången. Men så långt håller vi oss till fönsterbelysning, resten av julpyntet får vänta till fredag.



Förutom att skriva jobbrapporter ikväll, har jag också hunnit paketera in de två första julklapparna för i år. Vem som skall få dem och vad de innehåller får förbli en hemlighet...Pappret luktade förfärligt starkt, jag undrar hur mycket ohälsosamma kemikalier som har använts vid tillverkningen?




Också på dagis är julförberedelserna i full gång. Det bakas pepparkakor, dekoreras pepparkakshus och lagas "jule-hemmeligheter" åt mamma och pappa. Men 3-åring hade nog inte uppfattat att ordet hemlighet just betyder att man ska hålla innehållet hemligt...så vi har fått höra vad som väntas ;)

Och jag som skulle lägga mej så tidigt idag..

Godnatt!

/C

1 kommentar:

  1. jag gillar att du nämner ohälsosamma kemikalier! mera eko åt folket! /E

    SvaraRadera