torsdag 29 november 2012

Julpyssel

Idag blev jag sugen på julpyssel. Tvekande in i sista sekund om jag skulle introducera 3-åringen för julkortspysslandets ädla konst, men jag gjorde det...Och det gick ganska bra, trots att uthålligheten inte var den bästa. Men 1 kort blev producerat iallafall. Det viktigaste är ju inte alltid målet men själva resan, eller hur?

Lite glitter i 5 olika nyanser, stjärnor i guld och silver..Det enkla är ofta det bästa!



Så blev det läggdags. Sagan om Petters och Lottas jul blev läst. Sen kom mor i huset sig ut på en välbehövlig jogg-gårunda. Passade på att kika in i andras hus och konstaterade att flera redan börjat julpynta med julgardiner och belysning i fönstren.

Nu var tanken att göra färdigt årets nyproduktion: en helg-julkalender. Har nämligen tänkt att de andra två familjemedlemmarna ska få varsin kalenderpåse lördag och söndag i advent. Det blir en lightversion alltså, enklare att laga och mindre bortskämdhet. Men den ska genomföras som en skattjakt varje helgmorgon. :)

Så ser materialet ut...

...som sedan ska bli gåvopåsar till stor och små!
 Så nu är det bara att ta itu med det så att jag kommer mig i säng snart, som vanligt lite för sent...

På jobbet har jag en kollega som har gjort julkalender till sina 3 barn i alla år, men nu hade hon satt ner foten (när de yngsta barnen är 24 och 26 år...) och sagt att i år blir det ingen julkalender. Besvikelsen var visst stor... Hur gör ni med julkalendrar?

/C

1 kommentar:

  1. Så koselig å overraske mann og barn med pakker. Her blir det kun de to minste og mamman min som får kalender. Det er i grunnen nok å pakke inn 72 pakker. Er ikke i rute ennå, men har avspasering i dag og satser på å få unna siste rest av kalendrene i løpet av dagen. Er stort sett ferdig og pakke inn til A og H, men mamma sin har jeg ikke begynt med. Til henne pleier jeg å kjøpe de samme posene som du har kjøpt, de er så greie.
    God helg til store og små hos dere =)

    SvaraRadera