måndag 19 december 2011

She & Him


När jag lyssnade på A Very She & Him Christmas första gången nångång i november kunde jag inte bestämma mig för om Zooey Deschanels röst är behaglig eller irriterande. Efter flera genomlyssningar är min diplomatiska åsikt att rösten ibland är på gränsen till irriterande, men överlag låter det helt okej. Rösten kombinerat med t.ex. The Christmas Song och Have Yourself A Merry Little Christmas ger till och med ett väldigt bra slutresultat. 


De två första skivorna jag lyssnade på var stordådiga inspelningar med orkester och grejer, men She & Him (Zooey Deschanel och M. Ward) bevisar att allt man behöver är en gitarr och sångröster. Traditionella amerikanska julsånger. Avskalat och enkelt.
Julstjärnebetyg: 3+. (övervägde att ge en fyra, men Deschanels sångröst har inte ännu helt övertygat mig om sin förträfflighet)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar