fredag 9 december 2011

En 9:a. Nia.


Den 9:e december har Anna namnsdag. Med andra ord har både jag och Tuva mellannamnsdag idag. Det måste firas!
Julpynten har börjat dyka upp lite här och där hos oss nu när möblerna snart har hittat sina platser. Jag får ju lust att bara köpa nya möbler till alla rum för att undvika att hamna i de gamla "fällorna" i inredningsväg igen. Men det får bli lite i taget. Nu är det först ny varmvattenberedare som står på schemat idag tidigt kl.7.00 sharp. Då står rörfirmans representant och ringer på. Massa snö har vi fått nu och -19 grader var det visst här i närheten igår mårse. Får se hur länge det håller i sig.

Här kommer lite bildbevis på att pyntadet är i gång:
Gamla julgardiner upphängda, härliga färgkombinationer va?! ;) Hysteriskt många olika nyanser av rött , det är jul det...Fast jag nog egentligen är mest för vitt och silver just nu.
Ett förkläde i korstygn som jag själv har knåpat ihop pryder glöggflaskan.
"Åååh, se julenissen, jag tycker om, jag vill också ha skägg.." löd kommentaren av 2-åringen idag.




Ha en mysig fredagskväll i adventstider, njut där du är av ljus och förhoppningsvis mysigt vinterväder. Vi får syster E på besök ikväll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar