torsdag 19 november 2015

Julmarknadssäsongen inleds

Jag har svårt att förstå att det är mitten på november redan, men när jag ser reklam för olika julmarknader börjar jag inse att det faktiskt är december om två veckor. Hjälp! Jag är inte riktigt redo. Ett besök på en julmarknad i helgen kan möjligen höja min beredskapsnivå!

Om man befinner sig i Österbotten i helgen kan man ta del av två julmarknader (eller kanske fler men dessa två känner jag till).

I Karleby är det dags för den årliga julmässan i Tullpackhuset. Ett väldigt trevligt evenemang har jag tyckt tidigare år när jag besökt mässan. Gamla Tullpackhuset bidrar till en mysig stämning.




I Nykarleby ordnas Jul på Juthbacka på söndag 22.11. Detta evenemang känner jag inte till så bra, men juldessertbuffén med bl.a. vaniljpannacotta, baileyspraliner, ris á la malta och jultårtor låter onekligen lockande... Efterrätt är alltid rätt, som jag brukar säga. ;)


/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar