måndag 16 november 2015

Hej mitt vinterland!

Vi vaknade upp till frost i gräs och på tak. Nästa gång vi ser ut genom fönstret snöar det! Årets första snö lät alltså vänta på sej till 16:e november år 2015. Om det är ovanligt eller inte vet jag ej. Mitt minne från "förr i tiden" säger att det alltid kom snö i slutet på oktober och så blev den liggande hela vintern. Men mitt minne säger så klart inte sant. 

Det vi kan vara ganska säkra på är väl att snön knappast blir kvar hela vintern. Vi får bara hålla tummarna för en vit jul. Just nu ser det ut som att det kommer att hålla i sej med minusgrader hela långtidsprognosen iallafall, förutom imorgon, då är det utlovat plusgrader igen. Alltså kommer snön att smälta bort och så blir det kallt igen.


  
Ut och luftat mej lite i snön med 2-åringen till dagis. Det var mycket skojigt för henne att gå i snö med nya vinterskor. Jag gick hem igen och ligger nu nerbäddad i soffan igen. Århundradets förkylning håller i sej. 


/C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar