onsdag 3 december 2014

Tänk att det dröjde ända till den tredje..

...förrän jag "korkade" första glöggflaskan och  provsmakade. Första varianten blev en "årgångsglögg" (eftersom den är från förra året). Vet inte var den är köpt, det var nämligen en present. Den heter Julglögg. Den doftade klassisk jul och var... klassiskt god! 



Efter flera mornar med uppstigning med tuppen ( eller t.o.m. före faktiskt) är jag trött, mycket trött. Det hjälpte mycket lite att NSB (statliga tågbolaget) dessutom ordnade med en präktig 1,5 timmes försening hem från jobb. Då varken hinner eller orkar man något på kvällen, så allt jag hade planerat idag blev ogjort. Det var ordna julkort, baka "finska" pepparkakor, pynta lite mer. Jaaja, imorgen blir det lussekattsbak och pepparkakor, det har jag och fröken T bestämt. 

/C




1 kommentar:

  1. Voi voi om vi bodde lite närmare varann då kunde vi hjälpa en trött mamma med era små gryn! Du måste ta lite ledigt då ni kommer till Finland. Har själv ganska mycket ledigt så kanske du vill fara med din mamma och shoppa så kan jag ha flickorna :)

    SvaraRadera