söndag 7 december 2014

7:an



Igår, på självständighetskvällen, lagades några små tilltugg till glögg som sedan avnjöts medan vi kikade på slottsbalen.
  • persimon med brieost - perfekt kombination!
  • rågknappar med en klick rödpesto och mozzarella - enkelt och gott!
  • Rocky Road - mitt favoritjulgodis!


och:
  • vitchoklad-kardemummatryffel (som inte fastnade på bild denna gång) - lena och mjuka i smaken
Glöggen var väldigt god! En väldigt mysig och trevlig kväll blev det, och som vanligt var det kul att se alla vackra klänningar på presidentens bal. Jag gjorde en deal med min vän sömmerskan, om jag nångång blir bjuden på balen kommer hon att sy min klänning. Jag måste bara exempelvis bli invald till riksdagen, ta OS- eller VM-guld eller bygga upp ett väldigt framgångsrikt företag först för att få en inbjudan... ;)

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar