söndag 14 december 2014

En ny vän i 14:e luckan


I går trotsade jag alla allmänna rekommendationer och sunt förnuft. Packade väskan och tog tåget in till stan med en 5-åring och en 1-åring i släptåg (eller rättare sagt var det väl jag som var i släptåg) mitt i värsta julshopping en lördag kl.12.00.

Julgransprydnadsavdelingen var helt klart värsta upplevelsen. Allt kunde potentiellt sett gå säonder eller ramla ner från hyllan av ivriga 1-åriga händer. Men jag och 5-åringen var nöjda med inköpen och bland annat denna nya gråa och glittriga vän kom med hem till vår samling.


Gillar dessa tomtar. Jag ångrar nu att vi inte köpte den vita varianten också. Kanske hinner jag in via där en dag nästa vecka. Köpt på Illums Bolighus. Men vet att också åtminstone Skeidar har haft dessa tomtar här i Norge.

Vi nissar vidare! Ha en skön och förhoppningsvis också njutningsfull tredje advent!


/C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar