fredag 12 december 2014

En annorlunda gåva i 12:e luckan






Det känns som att jag upprepar mig eftersom jag troligen har tipsat om detta varje år som vi har julbloggat... men det är värt att tillägnas ännu ett inlägg.

Om man har en familjemedlem/släkting/vän som redan har allt och inte önskar sig något i julklapp kan man köpa en Annorlunda Gåva från Kyrkans Utlandshjälp (Finland).  En Annorlunda Gåva är en ekologisk och etisk gåva med vilken du både glädjer en vän och hjälper dem som bor i u-länder. Man kan välja mellan bl.a. en get, moskitnät, trädplantor, mediciner, matpaket, rent vatten och ett yrke.




Jag har flera jular köpt en Annorlunda Gåva, men ifjol glömde jag det!! Hur gick det till? Det ska inte upprepas!

Unicef, både i Finland, Sverige och Norge har gåvoshoppar där man kan köpa liknande julklappar. 

/E


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar