tisdag 4 november 2014

Vad var det jag egentligen skulle skriva om nu?

Här sitter jag med laptopen i famnen och kaffekoppen i handen och skulle precis skriva ett saftigt blogginlägg på kvällskvisten. OCH så har jag GLÖMT vad jag skulle skriva. Är det möjligt? Jo, det är möjligt. "Sånn går nu dagan" i en för ögonblicket ensamförsörjande och hårt arbetande småbarnsmors liv. Jag hade sådan julstämning för en stund sedan när jag nattade barnen, för att inte tala om när jag hastade genom tågstation från tunnelbanan på väg ner till tåget och jag längtade till Londons hektiska Oxford Street i juleskrud. Stämningen var fortfarande närvarande för 10 minuter sedan när jag doppade den (köpta) pepparkakan i kaffet och njöt. Men så gick 10 dyrbara minuter på att sappa genom jobbmailen och arbetsplatsens nätsida. Och vips - som bortblåst. Bara tröttheten kvar. Och vetskapen om dokumenten som ligger i en trevlig hög bredvid mej på soffan och väntar på att bli lästa. Och matboxarna som står odiskade på diskbänken och väntar på att fyllas med mat till dagisbarnen till imorgon.

Om jag längtar till december och jullovet?! -Ja, det kan du få skriftligt här och nu. Men först ska bara och ska bara. Och hoppas att "ska bara" inte tar så lång tid att jag inte hinner mysa in julen i december.

Till slut; höstiga bilder från ett snöfattigt norskt Østland.




/C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar