onsdag 26 november 2014

Lystring julälskare och andra förstå-sig-påare där ute - Rustas lampskydd, hur gör man det?

Vi har för första gången köpt en pappersstjärna (julbelysning alltså) från Rusta. Mycket fin stjärna i svart och silver. 5-åringen har valt den själv, till sitt eget rum. Med följer en plastbit, som ska vikas i hop, som de kallar för lampskydd:


Något sådant har inte följt med stjärnor vi köpt från andra butiker och beskrivningen är något diffus. "Trä på lampskyddet över lamphållaren". Javisst, men vilken väg? Och hur ska den sedan fästas in i stjärnan?

Ska lamphållaren in den här vägen?

 


Eller den här vägen?


Vad säger ni Rusta-användare, hur gör jag? Hjälp mej, så att vi får upp stjärnan så fort som möjligt.

Och vad är poängen med det här lampskyddet?! Eller, ja, just det förstår jag ju. Det är ju såklart för att inte stjärnan ska börja brinna. Men det har ju fungerat fint tidigare utan.

/C

5 kommentarer:

  1. Eftersom det är ett lampskydd borde det rent logiskt sitta runt glödlampan kan jag tycka... som den första bilden. Själv blev jag inte heller helt klok på det där, så "skyddet" hamnade i skåpet, och min stjärna hänger fint ändå:)

    SvaraRadera
  2. Skippa den. Bwhövs inte. Ledlampor blir inte varma.

    SvaraRadera
  3. Tack før svaren! Det var det jag också tänkte, den är bara i vägen och ledlampor blir inte varma. Tror den hamnar i skåpet om jag inte får någon snilleblixt ännu ikväll. Bruksanvisningen var ju eländig på att førklara just detta..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går kanske att trä sladden genom skyddet så blir det rätt?

      h.mormor

      Radera
  4. Första bilden är rätt, trots det brukar jag slänga skyddet :)

    SvaraRadera