tisdag 1 oktober 2013

På jakt efter julfynd

Vi spenderar höstlovet i Finland och vädret är naturligtvis sisådär, som det ju är i oktober. Idag har det dock varit en solig höstdag, men med 2 småkrassliga småtjejer blir det ändå inte så mycket utevistelse. Dagens program var därför bland annat att besöka ett loppis i Karleby. Var egentligen på jakt efter lite påfyll i babygarderoben, men hittade bara några få plagg som föll i smaken. Vi fyndade också ett par glöggmuggar av ett märke jag inte nu kommer ihåg (men vi har två sådana hemma från förr). De är större än Hackmans glöggmuggar som jag annars är förtjust i, men som jag tycker är lite för små. Glögglaset blir ju tomt med en gång.

Ny glöggmugg. Dock inga skedar till..
 Jag och fröken T. har också varit till biblioteket. Trevligt med svensk litteratur. Det blev en hel hög med barnböcker, bland annat Pettsons jul. Och mor lånade några juliga böcker. Jag blev så inspirerad när jag såg denna bok bland nyheterna:

Boken: Laukkanen Tiina - Ravi Katja. Tervetuloa joulu. Kolme tunnelmallista joulukotia. 2012.
Boken har massa fina bilder från 3 juliga hem. Och några smarriga recept på bland annat kakor. Något av dem bara måste jag pröva senare. Kanske redan till 4-årskalaset på fredag?

När jag hittade denna boken dök jag genast in i hyllan med mat/dryck för att hitta fler böcker med jultema. Hittade några, säkert inte så nya, men nya för mej. Alltid kul att bläddra och se om det är något som kanske är värt att köpa själv.

Höstlovsläsning
/C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar