torsdag 24 oktober 2013

Flying home for christmas...



Nej vi ska inte köra i år. Nu är flygbiljetterna till december bokade! Det gick bättre än förra året när det mesta var slutsålt när vi äntligen kom i gång med biljettbokning. Det resulterade i att vi då istället körde bil+ åkte båt, vilket tar ganska länge. Nu reser jag och Frøknarna T&E redan 9.12 till Finland tillsammans med min bloggsyster E som kommit hit över helgen för sitt sedvanliga förjulsbesök. Så det blir en nätt liten 3-veckors julsemester i år!! Och massa mysiga julförberedelser tillsammans med småtjejernas släktingar och våra vänner (hoppas jag!).  Sådant som man kan göra när man är föräldraledig. Och naturligtvis ser vi framemot syster E:s besök!

Konstaterade att det redan var en del billigare biljetter som var slutsålda lite närmare jul, så för de som ska ut och resa strax före är det säkert på hög tid att sätta igång med bokningen nu! Det är ju trots allt bara 61 dagar kvar nu...

/C

2 kommentarer:

  1. Så himla härligt med tre veckors julsemester. Själv ligger jag i farozonen för att jobba på självaste julafton :(

    SvaraRadera
  2. Ja, det e fantastiskt när man har möjligheten! Att jobba i julhelgen kan också vara mysigt. Jag var på ett ålderdomshem som semestervikarie tidigare och har jobbat både julafton och juldagsmorgon. Det har också sin charm, att glädja andra! :)

    SvaraRadera