onsdag 7 oktober 2015

Vad blir det för kalender i år?

Oj, oj, oj. Idag var det SÅ nära att jag handlade ett av årets viktigaste inköp, nämligen en julkalender. Men beslutsångest som jag har i generna, så blev det ändå inget köp. Denna beslutsångest kan tyvärr i många tillfällen leda till att det helt enkelt aldrig blir något köp heller, eftersom allt hinner ta slut före jag kommer till skott. Förra året skulle jag beställa en chokladkalender modell dyrare till oss vuxna, men det tog ju så länge för mej och mitt näthandlande på tyska, så det blidde inget...

På flygplatsen i Helsingfors finns en Mumin-shop. Där hittade jag den perfekta kalendern till barnen idag. En mumin sak-kalender (om det är en officiell titel på kalendern vet jag inte). Den har en liten muminfigur i varje lucka. För de som är insatta i muminvärlden så antar jag att det är de samma figurerna som hör till muminhuset och båten. Kalendern kostade 28 euro. Men det som stoppade mej var bristen på lediga händer som kunde bära ännu en "liten påse", eftersom jag reste ensam med 2-åringen och vi redan hade en kappsäck à 23,9 kg samt diverse andra små väskor, som skulle släpas in på en buss senare. Nu ligger mitt hopp till min syster som kommer hit till helgen och passerar samma mumin-shop. ;) Annars kan man också beställa den från nätshopen.




6416550983764_Moomin Christmas Calendar 2015_featured


Jag tycker den är alldeles underbar. Perfekt för oss muminälskare.


Men blir det då också någon paketkalender till barnen? Hur många kalendrar brukar ni unna er själva och era barn?


/C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar