tisdag 20 oktober 2015

... och jakten på den perfekta ringen fortsätter i år!

Förra året pågick en desperat jakt på tunna ljusslinge-ringar att hänga i vardagsrumsfönstren. Jag hittade inga och kan inte nu i skrivande stund komma ihåg vad vi till slut hängde upp i dessa två stora fönster. I år noterar jag mej redan att både Bohus, Ikea och Granit ser ut att ha tunna stjärnor som kräsna julbelysaren jag kunde tänka mej att köpa. Huvudproblemet är alltså att den bör vara så tunn som möjligt så att den kan hänga mellan fönsterglaset och persiennen. Någon föreslog förra året att jag enkelt kunde laga till en själv, men det får nu vara gränser för hur kreativ en överarbetad, bloggande 2-barnsmor måste vara ;)

Hos Helenes jul hittade jag ett inlägg om Granit julen. En stjärna föll mej i smaken. 

Den här enkla från Ikea kunde också fungera:

STRÅLA Taklampe IKEA Gir en varm, koselig glød og sprer julestemning hjemme.
                                                                                                               


                         

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar