måndag 19 oktober 2015

Årets första julklapp är second-hand (!)

Något oväntat att jag redan har köpt årets första julklapp. Trots att jag är en stor jul-freak är mitt stora dilemma varje år att jag alltid kommer igång så sent med julklapparna, men nu ska det bli andra bullar. Att jag dessutom har handlat second-hand är om möjligt ännu mer oväntat (mycket oväntat om du frågar min syster). Fast egentligen är det lite sisådär loppis-faktor, eftersom klänningen är oanvänd. Men den är köpt i andra hand via en facebook-sida för försäljning av begagnade Pomp de lux-kläder. Det är fröken S som ska få detta i julklapp i år. 



Jag gillar verkligen Pomp de lux barnkläder. Jag är nämligen lite allergisk mot massa figurer ala Hello Kitty på kläder. Men tyvärr har det visat sej att ungarna ibland är av annan åsikt än mor och faktiskt föredrar en t-shirt från Monster High och ett par shorts med massa katter på, istället för mitt dyra inköp från Pomp de lux. Surt. Men klänningarna har aldrig slått fel och har blitt flitigt nyttjade. Därför har jag de senaste två åren köpt julklappskläder till barnen från dettta firma. Jag vill också påstå att kvaliteten är rätt bra och sköna material i kläderna.

Såå..nu är jag igång med klapparna. :)

/C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar