onsdag 18 december 2013

Recenserandet börjar

Jag inleder musikbloggandet med den mest otippade nyheten. Bad Religion har spelat in en julskiva, Christmas Songs. Jag kan börja med att poängtera att jag i vanliga fall varken lyssnar på eller är särskilt förtjust i denhär typen av musik, så jag är kanske inte rätt person att bedöma skivan. Men jag gör det ändå, i egenskap av julmusikälskare.



Låtlista:
Hark! The Herald Angels Sing
O Come All Ye Faithful
O Come, O Come Emmanuel
White Christmas
Little Drummer Boy
God Rest Ye Merry Gentlemen
What Child Is This?
Angels We Have Heard On High






Det börjar ganska bra med "Hark! The Herald Angels Sing", så länge det endast är sångröster inblandade. Men så gör instrumenten entré och det blir bara pannkaka av det hela. I mina öron iallafall. Men när "White Christmas" börjar ljuda i högtalarna händer något. Jag börjar plötsligt gunga på huvudet och får lust att spela luftgitarr. Den positiva känslan hänger med en stund men sen blir jag igen irriterad på musikstilen och det höga tempot.

Sammanfattningsvis, Bad Religions julskiva ger mig mer julstress än julstämning, men det fanns några små ljusglimtar. Ljusglimtarna lyckas dock inte rädda helhetsintrycket.

BETYG: 1 julstjärna av 5 möjliga.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar