tisdag 7 december 2010

Storasyster C önskar sig...

Humm, humm här kommer så äntligen min önskelista till all you christmas-shoppers out there (= tomten). Jag har varit lite trög i starten och oengagerad den sista tiden pga tenter, men nu är jag färdig och tar jullov från studier. Så nu är det jul för hela slanten.
Det är ett litet dilemma hur man ska förmedla julklappsönskningar och koordinera julklappsköpandet när det är många personer involverade. Om alla ger samma önskelistor till alla är det ju risk för att flera köper samma sak, speciellt när det är flera släkter inblandade (både mormödrar och farmödrar) som inte nödvändigtvis kommunicerar med varandra. Hur gör ni det i era familjer?

Jag väljer iallafall att tipsa om lite olika saker till olika familjer, för att minska på koordineringsbördan för köparna. Här kommer årets önskelista från mig:
  • länkar till nomination-armband
  • 2 skedar som hör till Hackman glögglas (små skedar)
  • presentkort till JC
  • pyjamas
  • Anders Hansons bok "Salutogent ledarskap"






  



  • gymkort till Ladyline (10 ggrs kort)
  • Lumene Vitamin C+, Skyddande dagcreme (Arctic cloudberry)
  • strömkabel till HP-bärbar pc
  • mobiltelefon av enkel modell

Jaa, och så choklad och gröna kulor förstås.

Ha en fin decemberkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar