onsdag 3 december 2014

3:e luckan


Kalendern som uteblev. Det blev ingen vuxenkalender i år och nu när vi redan är inne på tredje dagen så känns det som att det är för sent. Vi har många år haft Fazers chokladkalender. Men i år var det inga besökande från Fazer-landet som kom passande strax före advent. Och beställa på nätet? -Nejdå, sååå förutseende går det väl inte att vara.


Planen var att beställa en chokladkalender från Lindt. På nätet. Men denna gång strandade det på mina tyskkunskaper. Jag blev rädd att köpa grisen i säcken, eller riskera att plötsligt få sänt hem 18 kalendrar pga att jag inte förstått det som stod på nätsidan. Att vara gift med en lärare i tyska hjälpte lite, eftersom han inte var hemma just då. Och sen glömde jag hela kalendern. Men oj, vad jag ångrar på det nu.



Men man kan ju redan börja planera nästa år, eller hur? Då blir det Lindt. Eller en fair trade Divine kalender.

Har DU någon egen kalender i år?

/C

1 kommentar:

  1. Ohja, jag har en the body shop kalender och en ciaté nagellackskalender i år :)

    SvaraRadera