tisdag 22 november 2011

sleepless night

Idag är en dag som helst ska ta fort slut. Har rest hem från Kap Verde med nattflyget och inte sovit en blund føre klockan 07.30 imårse. Vi sov några timmar på förmiddagen när vi kom hem hela familjen, men nu ser jag smågubbar och hoppande bokstäver på skärmen. Men jag hade bara lust att dela med mej av ett jultidningstips som jag läste på flyget: Lantliv jul&pyssel. Det är en ny julinspirationstidning från Lantliv. Mycket trevlig måste jag säga. Jag fick massa inspiration och praktiska, enkla tips på t.ex. julpynt utomhus. Det florerar ju ganska många jultidningar, men denhär tyckte jag om.

Jag läste också julbilagan till Iltalehti som kom med måndagens upplaga som vi fick på flyget hem. Där hittade jag många spännande recept som jag hoppas att vi hinner testa i december när systerE kommer på julförberedande besök. :)

 Jag fick också tips på en enkel variant av pepparkakshus, som jag tror att kommer att bli årets variant (men hur det ser ut kan jag ju inte avslöja ännu). I och med att vi ska flytta till ny radhuslägenhet nu, så blir det lite knappt med tid till att ta ut svängarna lika mycket som förra året.

På tal om flytten, så har vi varit och fått nycklar och officielt övertagit lägenheten idag! Vi är bostadsägare på riktigt!!  Och jaa, Kap Verde var fantastiskt. Varmt (runt 30 grader varje dag), närhet till stranden, stor pool, god mat, vila.
Nerdrum over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar