torsdag 3 november 2011

Ett oväntat möte

Efter en fullspäckad studiedag gick jag och strosade lite i butiker medan jag väntade på nästa lokaltåg hem. Jag noterade att julen har kommit till de flesta butiker nu. Jag var bland annat in i en "köksbutik" där jag förälskade mej i Iittalas säsongkollektion. Om det är årets nyhet eller om de funnits på marknaden länge har jag ingen aning om, men trevliga är de iallafall. Jag ser framför mej en kopp med rykande het juhla mocka i eller kanske glögg. Och russin-mandel i en röd Kastehelmi-skål. Den skålen tror jag för övrigt att mor&far har några "antika" exemplar av i en brun nyans?!



Vilken tur att man också kan få ta på dem i Oslo! Men priset var kanske inte lika mycket att hurra för...
Idag ska det bli tidig kväll. Imorgon har jag studiedag hemma och sen är det H-E-L-G! Helgen ska ägnas åt att packa inför flytten, träna lite och mysa hemma.

P.s. det är fortfarande +10 grader här när vi skriver 3.november och ingen snö i sikte. Långtidsprognosen lovar heller inte mycket snö före jul. Få se om det blir någon vit jul i år?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar