onsdag 15 november 2017

Julen hos Marimekko

I november blir jag alltid nyfiken på hur Marimekkos jul ser ut detta år. Eller okej, nyfikenheten dyker oftast upp betydligt tidigare än så... men i november brukar det äntligen finnas en realistisk möjlighet att stilla nyfikenheten. Och här är jag nu, med stillad nyfikenhet. Årets jul hos Marimekko går främst i röda och guldiga toner. Klassiska färgval med andra ord.








De röda prickiga Räsymatto-lakanen tackar jag inte nej till. Ej heller muggar i samma mönster. Eller prickiga tallrikar... eller kuddar. Det verkar som att jag har hittat mitt favoritmönster ;) 

Nyheter i all ära, men tyget jag gärna skulle ha som bordsduk i jultider börjar småningom räknas som en klassiker. Lumimarja. Rosa kan väl också funka på julbordet.


Och så avslutningsvis lite tips på outfits för julfesten.



/E
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar