söndag 18 december 2016

Årets pepparkakshus

Degen var som sagt ingen höjdare, men jag fick mitt pepparkakshus färdigt till slut. Bjöd in en kompis att assistera i bygg- och dekorationsprocessen. Vi lyssnade på julmusik och hade även Mysteriet på Greveholm-maraton. Och med maraton menar jag att vi såg alla 24 avsnitt på en kväll. (90-tals versionen förstås) 

Jag har inte ännu hunnit köpa vadd att ha som fejksnö på brickan, men här är iallafall slutresultatet: 


Mönstret är från Hus&Hem år 2013. Det ska alltså föreställa en liten julmarknad. Det finns en del skavanker här och där som sig bör, men jag är nöjd över resultatet! Att laga eget pepparkakshus från grunden är en kul tradition, fastän det förekom en del frustration under projektets gång. Men lite frustration hör ju till. ;)

/E

1 kommentar: