måndag 14 september 2015

P r e m i ä r 2015

Dags för den andra systern att premiärblogga. Än är det länge till jul men julen har funnits i mina tankar några gånger i sommar.

I juni besökte jag London och naturligtvis måste en julbloggare undersöka om Harrod's hade plockat fram årets julsaker. Det hade de INTE. Det fanns kvar en del pynt från fjolåret men inget som föll mig i smaken. Suck och stön och stor besvikelse ;) men vi fick iallafall veta att julavdelningen skulle öppna i juli så alla som besöker London i höst har en chans att shoppa juligt på Harrod's. 

Min syster besökte en härlig julaffär, som ni kan läsa om i föregående inlägg, och även jag fick en söt present. Mer om presenten en annan gång. 

När jag roadtrippade genom Finland i somras pausade jag vid en Marimekko outletbutik. Jag såg rea-skyltar, gick in i butiken och sen minns jag inget mer... Det kan hända att jag shoppade en del... Bland annat en del julrelaterat. 


Mitt favoritgranmönster. Jag köpte en tygbit för ett par år sedan men det är så fiiiiint så jag ville ha mer. Tanken är att sy ett par kuddar av det. 

Tack och hej för denhär gången! Jag återvänder under hösten med mera juliga skriverier. 

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar