måndag 20 januari 2014

Mina fina julklappar

Har ju helt glömt att nämna vad jag fick av tomten. Det börjar ju bli ett tag sedan redan, så få se om jag kommer ihåg något mera. Det är ju faktiskt nästan en månad sedan julafton, oj vad tiden flyger iväg nu mot ljusare tider.
 
Det mest julrelaterade jag fick (och som jag tyvärr inte tagit någon egen bild på, eftersom paketet fortfarande är i Finland) var ett halvt dussin julservis! Nämligen Åsas tomtejul från Fyrklövern. Så nu har jag en god start och kan fortsätta samla delar själv också. Vi har ju ännu inte firat en enda jul hemma i vårt eget hus, men servisen kan ju användas hela advent när man ställer till med fest. 

Djup tallrikÖlglasFörrättstallrik 
 
Jag fastnade både för formen och motiven på kärlen och gillar den här mer än de traditionella serviserna. De tar ju säkert lite mer plats i skåpen än vanliga tallrikar, men det ska väl ordna sej.
 
Jag fick också några böcker (Jo Nesbø, Jonas Jonasson), bodybytter&duschcreme från Bodyshop, ekologisk handsåpa och duschcreme, presentkort till guldsmedsaffär, julpynt och ljusskål av vår dotter, pengar och muffinsplåt (som blev invigd med citron/vitchokladcupcakes).
 
Nu ska jag kasta lite mer ved i spisen och efter det börja krypa i säng. Ny vinterdag imorgon med gympass på programmet och sedan storstädning av köket (den berömda julstädningen som började redan före julen 2012 ;) ).
 
/C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar