måndag 19 augusti 2013

Tiotusen röda rosor...

..vill jag skänka dej!


Vi hade bröllopsdag för en vecka sedan (13.8) och jag fick en rosbukett av min man. Jag gapade och såg ut som ett stort frågetecken när han kom hem med rosor och jag tänkte "nejmen, vilken trevlig överraskning det här var!"... Inte en tanke på att vi hade bröllopsdag för 8:e gången hade jag...Så ja, nu har jag lyckast glömma vår bröllopsdag för första gången. Men det skyller jag på amningen. Rosorna börjar dock ha blommat ut nu och är mogna för att kastas. På tal om blommor så,  skall jag till julen satsa mera på rosor och tulpaner i år, gärna i vitt. Det har jag tänkt flera år, men så blir det ändå de traditionella hyacinterna och röda julblommorna (heter de något annat än julblommor?!).  
 
I dag har jag förresten varit till Panduro hobby på Strømmen Storsenter, för att handla lite rosa pysselgrejer inför stora dotterns födelsedagskalas. Inbjudningskorten skall lagas själv och då är det bäst att vara ut i god tid om jag skall hinna göra dem klara före höstlovet. Fick också med mej nyaste panduro-katalogen. Skall sätta mej i soffon och se lite i den nu, kanske lite julpyssel-inspiration såhär i slutet på sommaren.. ;)

3 kommentarer:

  1. Grattis! Ja, men någon gång kommer man väl glömma, ingen fara :) Jag gifte mig för drygt 2 veckor sen, så nu är det jag som måste börja tänka på datum och sånt :)
    nyaste panduro katoalogen måste jag nog också gå och hämta tror jag :)

    SvaraRadera
  2. Tack før grattisar! Har ännu inte hunnnit kika i panduro-katalogen, det är alltid något annat som kommer i vägen...

    SvaraRadera