måndag 7 december 2015

Nej nu, Royal Design, hur kan det vara möjligt? /Er det muuuulig?/ och samma på finska.

Nu är jag sur och arg. Riktigt, riktigt sur, arg, pissed och inte minst uppgiven. Här har man mot egna prinsiper tagit skeden i vacker i hand, pga tidsbrist, och NÄTshoppat julgrejer för en gångs skull. Och det är just det det kommer att bli, EN GÅNGs skull. Iallafall anlitar jag inte en firma som heter Royal Design fler gånger.

Jag la in en beställning på ett kalenderljus från Holmegaard, eftersom jag inte har haft vägarna förbi Illums bolighus den senaste tiden (det är ju trots allt 500 meter från t-banestationen så att..). Jag beställde också en snygg svart pappersstjärna modell mindre, som skulle passa perfekt i vårt nya lilla fönster på vårt nya loft. Världens bomköp. Enligt nätsidan skulle varorna packas inom 1-2 dagar. Efter en vecka hade jag fortfarande inte fått något bekräftelse på att de var skickade. - Jag skickar en e-post. Nästa dag får jag till svar att, jodå de har dem på lager och varorna ska packas nu och sändas så fort som möjligt. Det går 3 arbetsdagar utan att jag hör något. - Jag ringer. Jodå, de har dem på lager och de ska packas snart. De beklagar att jag inte har fått dem ännu, 1.12 som det är och jag trots allt hade tänkt tända mitt kalenderljus den dagen. 

Tre dagar senare får jag bekräftelse på att de är skickade, för att redan nästa dag få besked från Posten om att paketet troligtvis blir försenat. Har hämtat paketet idag, lycklig över att äntligen på den sjunde dagen i december få börja bränna mitt ljus.

Öppnar paketet. Ljuset har spruckit tvärs över och längs med. För dåligt packat helt enkelt. Så nu har jag väntat i 2,5 veckor och betalat kr.100 för ett sprucket ljus.



Min man försöker trösta mej med att det kanske blir bättre när det rinner ner lite stearin, så att det blir stabilare och inte välter. För just nu är det nog lite brandfarligt. Jag orkar inte börja packa ner och sända tillbaka. 

Min fina svarta stjärna då? Jo, den är jättefin. Det ända kruxet är att den knappast är tänkt att ha någon lampa inuti. Den har nämligen inga hål i pappen och har heller inte plats till någon lampa. Så ett bomköp på sätt och vis, trots att den är snygg.

Någon annan med erfarenheter av Royal Design? Det här är min värsta näthandel hittills; långsamt, dålig service, lovar för mycket och dessutom defekt vara. 

/C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar