lördag 5 december 2015

Jette Frölich, Summerbird och andra danskar









Ååååå-ååååå-ååååååååå vilken julstämning på hotell Lysebu på "Oslos tak". Eld i brasan, julgranar, hyacinter vackert dekorerade, danskt julpynt i guld och silver överallt. Allt detta i historiska byggnader som andas vinter och fjälliv. Igår morse när jag stegade ned till frukosten var det snudd på julaftonsmorgon-stämning. 





Julbutik fanns det också, med dansk design från Jette Frölich och massa choklad från Summerbird. Jag hade ju tänkt beställa hem en Summerbird julkalender, men det rann ut i sanden av en eller annan orsak. Nu stod kalendrarna uppradade framför mej. Men kr.450 för en kalender tycker jag är aningen långsökt måste jag erkänna, så jag velade och velade. När vi checkade ut från hotellrummen råkade jag få höra att alla kalendrar var på 50 %. Gissa vem som löpte och köpte? 






Hittade också ljusstakarna från Kähler jag bloggade om tidigare, men de var betydligt lättare i vikt än jag kunnat föreställa mej. Därför blev jag plötsligt osäker på om de var så praktiska, tänk om de välter? Julgranskulorna var dock också väldigt fina.



Sammanfattningsvis, är du i Oslo och vill ha fantastisk utsikt och historisk miljö bör du lägga övernattningen hit. 
 
/C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar